Dne 15. 12. 2015 proběhlo na půdě Vysoké školy polytechnické v Jihlavě (VŠPJ) odborné setkání zástupců poskytovatelů zdravotních služeb zapojených v Systému hlášení nežádoucích událostí (SHNU) a zástupců Ústavu zdravotnických informací a statistiky (ÚZIS ČR – doc. PhDr. A. Pokorná, Ph.D.; RNDr. J. Mužík, Ph.D.; MUDr. M. Zvolský; Mgr. P. Krejčiříková, BBA).
Dokumenty (formát PDF)
Setkání se aktivně účastnilo celkem 44 zástupců poskytovatelů zdravotních služeb, z 31 zdravotnických zařízení. Všem oprávněným osobám, které zastupují jednotlivé poskytovatele zdravotních služeb a nemohli se setkání zúčastnit, je poskytnuta zpětná vazba prostřednictvím zveřejnění zprávy o odborném setkání a také podklady, které byly prezentovány v průběhu odborného setkání (viz PowerPoint prezentace v příloze).
Jednání zahájila doc. PhDr. Andrea Pokorná, Ph.D., která krátce přivítala přítomné a požádala o úvodní slovo Mgr. Alenu Štěrbovou, prorektorku pro rozvoj VŠPJ. Dále byla představena pracovní skupina metodického projektu Sytému hlášení nežádoucích událostí (SHNU) ÚZIS ČR.
Prezentovány byly hlavní změny v SHNU, které jsou důsledkem aktuálních legislativních, metodických a technických nedostatků v systému (viz příloha č. 1 – ppt.). Předány byly informace k plánované kontinuální metodické podpoře PZS v rámci SHNU a proběhla prezentace metodických dokumentů (finálních verzí po recenzích). Dále byly zástupcům PZS poskytnuty informace k možnostem analýzy dat v SHNU.
V další části odborného setkání byly předloženy okruhy k diskusi:
Na základě diskuse bylo realizováno hlasování ke všem diskusním bodům (hlasování veřejné, otevřené – barevný hlasovací list). Za každé PZS byl hodnocen jeden hlas.
1. Hlasování o změně způsobu sběru dat v souladu s legislativou
S návrhem souhlasilo (ANO) 30 zástupců PZS, jeden zástupce se zdržel.
2. Forma a frekvence předávání agregovaných dat
Nabídnuty alternativní varianty agregovaného sběru dat (viz příloha - prezentace):
Frekvence předávání dat:
Data za 2. pololetí kalendářního roku -> ÚNOR
Data za 1. pololetí kalendářního roku -> SRPEN
Sběr dat za druhou polovinu roku 2015 bude realizován od března s ohledem na nutnost technického zajištění.
Sběr individuálních dat do centrálního systému v JTP je oficiálně ukončen ke dni 15. 12. 2015 (dopisy ředitelům zapojených PZS byly odeslány dne 7. 12. 2015).
S návrhem souhlasilo (ANO) 30 zástupců PZS, jeden zástupce se zdržel.
3. Forma a frekvence odborných setkání
Celostátní setkání – 2x ročně (září, duben)
Pracovní workshop – 4x ročně (regionálně – Čechy, Morava) - 2 termíny souběžně s celostátním setkáním
Individuálně zaměřená pracovní setkání dle požadavků jednotlivých PZS
S návrhem souhlasilo (ANO) 27 zástupců PZS, nesouhlasilo (NE) 2 zástupci PZS (preferují pouze dvě setkání ročně), 2 zástupci se zdrželi hlasování
4. Zájem o elektronickou platformu pro odbornou komunikaci a prezentaci projektu
Zájem o webový portál vyjádřilo 29 zástupců PZS, 2 se zdrželi hlasování.
Zájem o diskusní fórum zaměřené na sdílení a získávání nových poznatků vyjádřilo 24 zástupců PZS, 3 nemají zájem a 4 se zdrželi.
5. Zájem o aktivní spolupráci a členství v pracovní skupině SHNU
Zájem o účast v pracovní skupině vyjádřila řada zástupců PZS. Individuální přihlášení bude realizováno elektronickou formou – emailem, adresovaným Ing. Štrombachové do 31. 12. 2015.
Závěr z celostátního setkání:
Jednotliví zástupci zapojených PZS byli informování o aktuálních změnách v koncepci centrálního sledování NU.
16. 12. 2015
Financováno z projektu ESF - Rozvoj technologické platformy NZIS (CZ.03.4.74/0.0/0.0/15_019/0002748)